lørdag den 19. marts 2011

Fuldmåne


Så blev det fuldmåne og tid til at lave en tryllestav. I aften kl. 19.10 er der tale om den fedeste fuldmåne siden 1993 - det må da betyde, at det er nu, der skal laves tryllestave. Frederik fik Magilogi i julegave, og der var en fantastisk beskrivelse af, hvornår det var tid til at lave en tryllestav. Tryllestaven skulle laves ved fuldmåne, og det er vigtigt at spørge både træet og dets ejer om lov til at beskære det.
Vi har været ude i aftenens mørke og beskåret vores kæmpe pæretræ, der præcis havde 3 vildskud, der var klar til at blive til tryllestave til vores 3 børn.
Grenene er snittet og ligge klar til at blive formet og smykket til tryllestave.
Drengene elsker Harry Potter og magien og mystikken omkring filmene...og jeg må jo sande, at jeg selv er ret vil med både Harry Potter bøgerne og filmene.




4 kommentarer:

  1. Harry Potter er Goo.
    Sjovt med tryllestave og at spørge træet om lov, dejlig når hele familien er sammen og laver spændende ting. Månen lyste bare så flot igår og jeg havde bare lyst til at kikke mere på den, mon ikke også den er flot i aften så der lige kan komme et billede i kassen ;-)
    Rigtig god søndag
    Ses i morgen

    SvarSlet
  2. Det forstår jeg godt du er - de er også helt ualmindelig gode. Glæder mig så meget til at jeg kan læse dem for mine unger.

    Hvad er det for en bog han har fået i julegave?

    SvarSlet
  3. Hej mormor
    Lyder vildt sjovt og hyggeligt - den med fuldmånen var lige "fesen" henover mit hoved.. men derfor sov jeg ikke så...
    Harry Potter er jo ren magi.. har læst de fleste har forsøgt højtlæsning men det fænger ikke måske fordi det er tøser. Men jeg er helt vild med din idé og det var alle drengene og Cecilia sikkert også.
    Ses imorgen.
    KH Jette

    SvarSlet
  4. Kære alle

    Ja, Harry Potter er bare fantastisk.
    Bogen hedder Magilogi og er bare super god.
    Rigtig god weekend.
    Kh Henriette

    SvarSlet